Maria VAIDA
Anul publicării
2017
ISBN
9786067971651

Rezumat Dincolo de lume, dincoace de text. Cronici, studii, medalioane, insemnari - Maria VAIDA

Criticul și istoricul literar Maria Vaida este cunoscut prin faptul că ne-a restituit cu câțiva ani înainte poezia Lucreției Suciu (contemporană cu Eminescu) și ne-a dat o bună monografie despre Gheorghe Pituț. Autoarea ne oferă reperele cele mai importante pentru definirea operelor poetice și insistă pe profilul unei scriitoare care se încadrează perfect în mișcarea literară a momentului interbelic românesc. Valorificarea tuturor surselor acestei poezii, surprinderea influențelor și a gradului de originalitate marcat de evoluția ei lirică merg mână în mână cu o atentă și supravegheată incursiune în zonele de meditație metafizică ale acesteia, în spiritualismul profund al psalmilor, cultivați de poetă în ultima parte a vieții, când explorează un filon liric inedit și autentic. (Mircea Popa) Într-un cuvânt, s-ar părea că Maria Vaida nu a lăsat necercetat niciun aspect al vieții și al operei poetei „florilor de prun”, readucând acasă, în conștiința literară actuală, o prezență lirică de primă mărime, o figură tragică a exilului românesc. Indiscutabil, cercetătoarea clujeană a reușit să biruiască toate opreliștile, nu puține, ale acestui tip de restituire, subliniind militantismul anticomunist al autoarei în cadrul mediilor românești din exil, din perioada 1940-2000, anul în care se stinge la Roma „unul din cei mai valoroși, inteligenți, religioși și cultivați poeți”, după cum o consideră pe Yvonne Rossignon, cu reală îndreptățire, devotatul său biograf și exeget clujean, Maria Vaida. (Ion Cristofor)
Detalii produs
  • Dincolo de lume, dincoace de text. Cronici, studii, medalioane, insemnari Dincolo de lume, dincoace de text. Cronici, studii, medalioane, insemnari
  • Format 145x205
  • Număr pagini 284
  • Editura Scoala Ardeleana
  • Autor Maria VAIDA
  • Anul publicării 2017
  • ISBN 9786067971651
  • Scor Bestseller
    #16849 în categoria Carti
Despre Maria VAIDA
Maria VAIDA
BOOKZONE iti pune la dispozitie toate cartile scrise de catre Maria VAIDA inclusiv volume lansate in exclusivitate, carti in limba engleza si noutati. Maria VAIDA se bucura de un succes rasunator la nivelul international, cu zeci de mii de exemplare vandute din fiecare carte. Felul in care scrie si contureaza personajele reprezinta principalele atuuri ale Maria VAIDA. Fiecare carte scrisa de Maria VAIDA este citita cu drag de mii de oameni.
Poti gasi toate cartile scrie de catre Maria VAIDA in categoria Maria VAIDA astfel incat ai ocazia sa toate cartile indragite de catre cititori pana acum.
Autorul cărților:
Recenzii