Recenzie Povestea lui Lisey de Stephen King

Autor: Stephen King Data recenziei: 2021-08-16

Stephen King m-a captivat acum vreo trei decenii cu acea bijuterie de carte, The Shining. De-a lungul anilor m-a surprins cu vampiri mici, mi-a dat fiori pe șira spinării cu animale de companie îndrăgite pe care le-a portretizat ca fiind fanatice și mi-a justificat teama personală de clovni. Mereu am considerat The Stand – una dintre cărțile mele preferate – o poveste impunătoare pentru care i-am mulțumit infinit autorului, deoarece acesta a fost primul roman pe care l-am putut convinge pe fiul meu mai mare să-l citească din copertă în copertă.

Dar, cu Povestea lui Lisey, King a reușit să mă surprindă din nou. Total neașteptat, mi-a frânt inima.

Povestea lui Lisey este, la baza ei, o poveste de dragoste - pasională, tandră, dar și dureroasă. Este povestea excepțională cu o mulțime de straturi despre o căsătorie de douăzeci și cinci de ani și călătoria unei văduve prin durere, prin redescoperire și printr-un peisaj de coșmar al obișnuitului și extraordinarului. Prin mintea și inima lui Lisey, suntem trași în intimitățile căsătoriei sale cu cel mai bine vândut romancier, Scott Landon, și prin ea ajungem să-l cunoaștem pe acest om complicat, tulburat și totodată eroic.

La doi ani după moartea soțului, Lisey sortează manuscrisele acestuia și propriile amintiri învăluite de taină. În urma indiciilor pe care Scott i le-a lăsat și pe propriile instincte, ea se angajează într-o călătorie prin care își riscă sănătatea, chiar viața. Se va confrunta cu demonii lui Scott, precum și cu ai ei, călătorind în trecut și în Boo'ya Moon, lumea seducătoare și terifiantă pe care el i-o arătase. Acolo găsește puterea de a vindeca și puterea de a distruge.

Lisey Landon este un personaj fermecător și complex, cu o mare forță interioară și umor redutabil. Ca figură principală, aceasta conduce povestea intens, iar scrisul este atât de viu texturat, încât vei fi atras în aerul parfumat al lumii Boo'ya Moon, vei vedea lumina soarelui inundând ferestrele studioului Scott și cum noaptea le presează cu mister. Vocea ei va fi limpede în urechea ta pe măsură ce vei experimenta frica și minunea. Inima ta se va cutremura odată ce Lisey se va confrunta cu o mulțime de demoni în lumea aceasta și în cealaltă, iar curajul și rezistența ei te vor cuceri pe deplin!

Cartea Povestea lui Lisey - Stephen King este strălucitoare, este întunecată și tulburătoare. În timp ce voi avea întotdeauna în suflet The Shining, prima mea plimbare pe un tărăm sălbatic creat de King, am găsit, în această ultimă călătorie, o cutie plină de comori literare fascinante, pe care îmi doresc să le descopere cât mai mulți cititori! – Nora Roberts, autoarea a peste 150 de bestselleruri"