Recenzie Iubirea te invata de Irina Binder

Autor: Irina Binder Data recenziei: 2021-11-15

Când a fost ultima oarӑ când te-ai oprit din a-ţi dori imposibilul şi ai mulţumit pentru toate lucrurile minunate care existӑ deja în viaţa ta? Ţi-ai imaginat vreodată cum ar fi să nu mai vezi răsăritul soarelui, să pierzi o persoană dragă sau să nu te mai poţi mişca? De cele mai multe ori, suntem prinşi în propriile gânduri, uitând să ne bucurăm de lucrurile simple, de ceea ce se întâmplă aici şi acumIubirea te învaţă este un elogiu al recunoştinţei şi al simplităţii, acea carte care te readuce în contact cu sinele interior şi te învaţă cum să îţi armonizezi relaţiile cu ceilalţi.

După succesul extraordinar al trilogiei Fluturi, Irina Binder a devenit una dintre cele mai îndrăgite autoare din România, renumită pentru sinceritatea debordantă, căldura limbajului şi comunitatea imensă de cititori. Indiferent că îi citeşti cărţile, blogul sau postările de pe Facebook, ai impresia că stai de vorbã cu o prietenă dragă care te mângâie pe mână şi îţi spune: „Nu te teme, am trecut şi eu prin ce treci acum, totul are o rezolvare. Sunt alături de tine orice ar fi.”

Inspirată de o poveste de viaţă mai puţin fericită, cartea Irinei Binder te pune faţă în faţă cu cele mai puternice emoţii umane şi te învaţă iubirea în toate formele ei. Pierderea mamei a determinat-o să privească viaţa cu alţi ochi, cu mai multă căldură şi empatie faţă de cei din jur, dar şi faţă de propria persoană. Iubirea te învaţă este „cartea-medicament” pentru oricine a iubit şi a pierdut o persoană dragă în această viaţă. De cele mai multe ori, fugim de noi înşine, căutându-ne refugiul în altcineva. Ne dorim cu disperare să ne salveze şi să fie acea jumătate de care avem nevoie, uitând că suntem deja un întreg. Cu siguranţă, ai aşteptat cu sufletul la gură acel şi eu te iubesc din partea cuiva, iar atunci când nu l-ai primit, ai simţit că îţi fuge pământul de sub picioare. Este greu de acceptat, însă cel mai frumos dar pe care ţi-l poţi oferi este iubirea de sine.

„Recunosc, prefer formularea „suflet pereche” în loc de „jumătatea”, pentru că fiecare om este întreg, nu înjumătățit de lipsa unui partener de viață. Nu trebuie să ne căutăm jumătatea, fiindcă nu lipsește nicio bucată din noi și pentru nevoile noastre sufletești. Doresc să le spun tuturor celor care se regăsesc în această poveste că singurătatea nu este un handicap, nu este o ratare, nu este un eșec personal și nici treaba altora nu este. În schimb, poate fi o perioadă benefică pentru orice om, o perioadă a regăsirii sinelui, un timp potrivit dezvoltării noastre, o binecuvântare pentru spiritul nostru.”

Irina Binder este acea voce duioasã care îţi spune că eşti de ajuns, că nu trebuie să te dai peste cap pentru a dovedi ceva cuiva, iar singurul om care te poate ajuta eşti chiar tu. Când te vei preţui îndeajuns de mult, vei putea oferi iubire şi celorlalţi.

Iubirea te învaţă este, de asemenea, o carte dedicată femeilor de toate vârstele. În societatea contemporană, femeile nu îşi mai doresc să fie „bibelouri de porţelan” sau „trofee pentru învingători,” ci mai degrabă, luptătoare care să ţină piept bărbaţilor. În acelaşi timp, delicateţea şi feminitatea au devenit calități rare, poate chiar retrograde. Irina Binder le propune femeilor întoarcerea la valorile spirituale şi la echilibrul interior. Astfel, capitolul Femeia este definiţia iubirii invită la lectură toate femeile, care, din frica de a nu părea slabe, au îmbrăţişat o duritate care nu le caracterizează.

Un adevărat manual al iubirii, cartea Irinei Binder te va cuceri pe deplin şi îşi va găsi, cu siguranţă, loc pe noptiera ta.