Recenzie Despre sensul vietii de Mihai Morar, Parintele Necula

Autor: Mihai Morar, Parintele Necula Data recenziei: 2022-01-17

Cine și-ar fi închipuit că două personalități atât de contrastante pot scrie o carte să-ți aline sufletul și să îți schimbe total percepția despre viață? Deseori, asociem Biserica cu restricții, canoane și cu instituția în sine, dar nu cu esența divină. Spre deosebire de alte fețe bisericești, Părintele Necula nu vine să te dojenească, ci îți vorbește din inimă, cu duioșie, precum un tată iubitor. Mihai Morar, la rândul său, este în permanentă căutare a spiritualității, dependent de a fi om, speaker și jurnalist dedicat.

Inspirată de podcastul Fain și simplu, cartea Părintelui Necula și a lui Mihai Morar este un adevărat balsam pentru suflet. Într-o eră în care agitația cotidiană ne-a înstrăinat unii de ceilalți, credința este singurul lucru care ne apropie. Chiar dacă avem impresia că stăpânim totul perfect, există situații în viață în care simțim că ne fuge pământul de sub picioare, că ni se năruie universul. În astfel de situații disperate, implorăm divinitatea să ne ajute și să ne lumineze calea. Dar, cu adevărat imporantă este recunoștința. Recunoștința pentru ziua de ieri, pentru toate experiențele pozitive și negative care ne fac să creștem întru absolut.

Când te gândești la o carte scrisă în colaborare cu un preot, probabil îți vin în minte tradiționalele predici în care ești criticat, iar ulterior, ți se dă un canon spre „îndreptarea păcatelor.” Dar, când îl citești pe Părintele Necula, realizezi că este la fel de uman ca și tine. Cu bune și rele, povestește despre parcursul său în Institulul Teologic, dar și despre dorința sa de a transmite acel „mindfulness creștin.” De asemenea, din dorința de a se simți cât mai aproape de cititorii săi, le-a lăsat un bilet special scris de mână.

„Să știi, eu sunt un tip crescut de maidan, chiar dacă acum nu pare, nu sunt deloc un tip crescut într-o bibliotecă. Însă datorez foarte mult acestui aspect, pentru că tot maidanul ăla m-a ajutat enorm, după aceea, să mă odihnesc în cărți. Pentru mine, cel de acum, lumea este făcută din a cunoaște oameni și din a-i bucura.”

Dacă ar fi să definim Despre Sensul Vieții într-un cuvânt, acela ar fi, cu siguranță, iubire. Iubirea față de aproape, toleranța față de cei pe care nu îi înțelegem și iertare celor ce le-am greșit. Mihai Morar și Părintele Necula sunt două voci care nu te judecă, te tratează cu înțelegere, indiferent de felul tău de a fi. Atunci când citești cartea, ai impresia că stai de vorbă cu doi prieteni dragi care își spun povestea de viață. Mihai Morar și Părintele Necula nu pretind să-ți ofere soluții universale sau „rețeta fericirii”, ci, cu răbdare și bunătate, încearcă să-ți împărtășească din experiența lor și să te facă conștient de relația cu divinitatea. Scrisă ca și cum ar fi povestită, cartea este o invitație la unitate, credință și adevăr. Te face să te simți părtaș la dialog și să intervii acolo unde este nevoie.

„Fiecare răspuns oferit la întrebările adresate de Miahi Morar dezvăluie o perspectiva plină de toleranță și iubire a unui om cu o încredere nesfârșită în puterea și frumusețea lui Dumnzeu.”