Recenzie Umbrele care ne despart de Tricia Levenseller

Autor: Tricia Levenseller Data recenziei: 2021-08-06

Poate iubirea să existe într-o lume înnegurată de uneltiri și secrete întunecate?

Atât Alessandra Stathos, cât și omologul ei romantic, Kallias, sunt vicleni, manipulatori, ambițioși și îndrăzneți. Kallias – infamul Regele al Umbrelor, încoronat recent – este biletul Alessandrei spre putere și șansa de a nu mai fi în umbra constantă a surorii sale. Alessandra manipulează pe oricine e nevoie pe tot parcursul drumului ei spre a obține statul de regină și nimic, mai ales moralitatea, nu-i stă în cale. Merge la Curte cu un singur plan: cucerește-l pe rege, căsătorește-te cu el și apoi ucide-l și ia-i regatul. Cu toate acestea, ea nu poate permite ca regele să fie asasinat până nu se căsătoresc. În urma mai mai multor tentative de asasinare a lui Kallias, Alessandra se trezește luptând să-l țină în viață și, în același timp, străduindu-se să nu-și lase inima să se îndragostească de el. Până la urmă, asta ar da peste cap tot planul ei pentru obținerea puterii atât de râvnite...

În această carte, eroina este departe de a fi personajul inocent din basme care așteaptă cuminte ca Făt-Frumos să-ți facă apariția, iar binele să triumfe. Alessandra este mai aproape de arhetipul reginei invidioase și crude, dar noi nu ne putem lua ochii de la ea. Purtați de scriitura lui Tracy Levenseller prin universul fantastic, întunecat, dar absolut fascinant de la Curtea Regelui Umbrelor, cititorii ajung să o îndrăgească pe această anti-eroină și chiar să spere la un final fericit.

Romanul ne propune o perspectivă diferită asupra binelui și a răului, punându-ne față în față cu latura seducătoare și, de ce nu, simpatică a răului. Răul nu este absolut, ci este umanizat prin cele două personje care complotează și spionează neîncetat, dar uită că poate ar fi trebuit să-și păzească, înainte de orice, inima. Pentru că, mulțumită efortului creativ al autoarei, personajele negative au adâncime, sentimente și chiar o inimă care poate deveni sensibilă. Astfel nu ne rămâne decât să ne întrebăm dacă, până la urmă, în inima Alessandrei va învinge dragostea pentru putere sau puterea dragostei.

Umbrele care ne despart este genul de roman fatasy care îmi place cel mai mult: întunecat, hipnotică, imposibil de lăsat jos. Un mister captivant cu personaje complexe din mai multe straturi, cartea este o poveste sclipitoare despre dragoste și dorință de putere. Pe scurt, este acea poveste de dragoste între doi membri ai casei Slytherin pe care o așteptăm de multă vreme. – Kerri Maniscalco, autor de bestsellere New York Times și USA Today

Cel mai recent roman al Triciei Levenseller, Umbrele care ne despart, este o fantezie decadentă, diabolic de captivantă, plină de stratagem și intrigi de curte, și de descrieri încântătoare ale mâncărurilor, iar eu sunt mereu un fan al acestor lucruri. – Kendare Blake, Autorul seriei Dark Crowns - bestseller New York Times

O joacă diabolic de amuzantă cu corsete și pumnale prețioase, Levenseller ne duce în lumea competitivă a curții regale, ghidați de Alessandra, o curteană fără scrupule și încrezătoare în propriile forțe care vrea să-l detroneze pe Regele Umbrelor și să devină regină. Puterile misterioase ale regelui și secretele întunecate complică pasiunea ei pentru putere, totul culminând cu o iubire fierbinte și neașteptată. Cartea Umbrele care ne despart încinge paginile – dar și inima ta. – Emily R.King, autoarea seriei Hundreth Queen