Recenzie La un pas de moarte. Seria Crima perfectă Vol.3 de Holly Jackson

Autor: Holly Jackson Data recenziei: 2022-02-25

Te-ai gândit vreodată că, din detectiv ai putea deveni criminal? Din persoana care aduce speranță unei comunități, brusc, te transformi în inculpatul cu mâinile pătate de sânge? Cine și-ar fi închipuit că seria Crimă perfectă ar putea avea o asemenea răsturnare de situații? Dacă în primele două volume, Pippa-Fitz Amobi este cea care dezleagă misterul morții lui Sal Singh, precum și dispariția lui Jamie, în această carte este acuzată de moartea lui Jason Bell, un presupus criminal în serie din Connecticut. Abundența de detalii te năucește pur și simplu, astfel, atunci când citești La un pas de moarte, ai impresia că ești într-un carusel emoțional, iar atmosfera tensionantă te face să dai pagină cu pagină.

Anxietatea Pippei ajunge la cote maxime, așadar, după toate cele întâmplate în seriile anterioare, protagonista intră într-o stare toxică în care nu mai doarme, nu mai mănâncă și ia somnifere în secret. Și, cum un necaz nu vine niciodată singur, este în permanență urmărită, iar agresorul său îi lasă păsări moarte și desene fără cap în fața casei. Nu lipsesc nici mesajele de amenințare de pe rețelele de socializare. Pippa merge la poliție, dar, cum ficțiunea trebuie să complice lucrurile, nimeni nu o crede. Ea și Ravi continuă investigațiile, iar de data aceasta, Pippa face o primă greșeală: nu insistă să prezinte cazul autorităților, în schimb, trăiește cu frica în sân și încearcă să-și facă singură dreptate. Jason Bell o răpește și o ține captivă în clădirea în care omorâse cinci femei cu șase ani în urmă. Îi mărturisește cu nonșalanță că el este cel care i-a omorât câinele, după care pleacă și o lasă singură.

Pippa reușește să evadeze într-un final, iar în loc să fugă acasă, îl omoară pe Jason. Ceva ce nimeni nu și-ar fi imaginat: Pippa, tânăra care milita pentru dreptate să fie capabilă de o crimă?! Un scenariu pe care numai Holly Jackson putea să-l născocească. Dacă până acum primele două cărți nu au avut foarte mare legătură între ele, cea de-a treia reprezintă firul roșu care le leagă pe toate. Astfel, La un pas de moarte închide trilogia, aducând în discuție aspecte care s-au petrecut în primele două volume. Multe detalii din cazurile anterioare ies la iveală într-un context diferit și răspund la întrebările cititorilor. În sfârșit, când citești ultima carte a lui Holly Jackson, simți că totul are sens, că nopțile în care ai dat pagină cu pagină nu au fost irosite. Deși trilogia pare să se fi terminat, Holly Jackson lasă loc pentru continuare.

La un pas de moarte te ține în suspans încă de la primele pagini. Stilul autoarei te cucerește din primul capitol, iar sentimentul nesiguranței este exact acel element care te ține captiv în mrejele lecturii. De asemenea, pe lângă firul detectivistic, Holly Jackson îți oferă o perspectivă amplă asupra traumei și psihologiei adolescentului. Sub influența evenimentelor tragice, protagonista se schimbă radical, făcând lucruri la care nu te așteptai, astfel, volumul trei aduce o tentă mult mai întunecată asupra eticii și a moralității. O carte care te pune pe gânduri și te face să te gândești ce contează mai mult, dreptatea sau răzbunarea? Astfel, Holly Jackson îți prezintă o nouă Pippa: tânăra care a renăscut din cenușă și a reușit să își înfrunte demonii anxietății, dar asta nu înseamnă că a rămas fără traume. La o vârstă la care adolescentele se preocupă de lucruri superficiale, Pippa încearcă să repare eșecurile sistemului judiciar. Prin urmare, rămânem în minte cu un personaj complex și ambiguu, despre care este cu atât mai fascinant de citit.

Seria Crimă perfectă este o lectură fenomenală, învăluită în mister care își merită titlul de cartea anului. La un pas de moarte închide trilogia într-un mod absolut neașteptat, iar dacă până acum nu ai făcut cunoștință cu Pippa, ar fi cazul!