Recenzie Will de Will Smith

Autor: Will Smith Data recenziei: 2021-12-17

Întrebată ce crede despre Will, Oprah Winfrey a răspuns că este cea mai bună autobiografie pe care a citit-o vreodată, iar noi o credem pe cuvânt! Nu doar cã vine din partea unui om de televiziune, dar dacă nici Will Smith nu are o poveste interesantă de viaţă, atunci cine? De multe ori, ne întrebăm ce se ascunde în spatele camerelor de filmat, cum sunt, în realitate, toţi acei oameni pe care îi urmărim în filme, seriale sau ale căror melodii le avem pe repeat în drum spre muncă? Deşi lumea mondenă pare roz, ascunde, de cele mai multe ori, traume, frici şi o lungă serie de încercări nereușite.

„Avem în față confesiunea uneia dintre vocile cele mai puterncie și mai dinamice ale divertismentului de azi, o confesiunea transpusă într-o carte ce poate servi drept exemplu de curaj și inspirație. E povestea unei vieți, de la procesul acumulării de experiență pâmă la punctul în care succesul profesional, împlinirea interioară și conexiunea profundă cu ceilalți s-au aliniat perfect. Will relatează istoria necenzurată a uneia dintre cele mai uimitoare evoluții din lumea muzicii și a fimului.”

Will Smith, una dintre figurile proeminente de la Hollywood, vorbește despre parcursul său în lumea celebrității și despre suișurile și coborâșurile pe care le-a întâmpinat de-a lungul carierei. Actorul este dovada vie a expresiei americane Work hard, play hard, iar performanța sa ne arată că nimic nu este imposibil.

O carte extrem de sinceră, scrisă într-un stil oral, ți-l prezintă pe Will omul, cel care a preferat să renunțe la școală și să-și ia lecțiile de viață de pe străzile din Philadelphia. Familia a avut o influenţă masivă asupra sa, în special, bunica și mama care i-au transmis educația și valorile spirituale. Deși relația complicată cu tatăl i-a produs multe traume, l-a învățat, în același timp, ce înseamnă disciplina.

Într-un interviu acordat lui Jimmy Fallon, Will Smith mărturisește că a suferit îndeajuns de mult pentru a da sfaturi de viață. Tatăl său avea probleme grave cu alcoolul, devenind adesea agresiv. Chiar dacă astăzi i se citește optimismul pe față, corecțiile fizice i-au lăsat răni adânci în suflet. Nu este nici prima, nici ultima poveste dureroasă, dar, cu siguranță, multe persoane se vor regăsi în ea. Fascinant este faptul că, toate aceste experiențe traumatizante au constituit o excelentă sursă de inspirație pentru versurile sale, ajutându-l să obțină efectul de catharsis .

„Experiențele din copilărie cu pornirile distructive ale lui Daddio m-au făcut să am o toleranță foarte scăzută atunci când simt o energie cu a lui la oamenii din jurul meu. E amuzant că percep cu maximum de acuratețe asta la alții, dar sunt orb ca un liliac când vine vorba de acest tip de energie la mine. Primul (și singurul cu adevărat) single de pe cel de-al treilea album se numea „I Think I Can Beat Mike Tyson.” Foloseam mereu invincibilitatea lui Mike de la vremea aceea ca metaforă pentru a explica diferența dintre distrugerea naturală și autodistrugere.”

Scrisă în parteneriat cu Mark Manson, autorul bestellerului Arta subtilă a nepăsării, cartea este o lectură savuroasă despre ambiție, curaj și autodepăşire. Dacă te-ai gândit vreodată să renunți la visurile tale, ascută-l pe Will Smith vorbind despre cât de greu a fost să își facă debutul în lumea rap-ului sau despre dificultățile pe care le-a întâmpinat pe platoul de filmare al serialului The Fresh Prince of Bel-Air. Will este testamentul pe care actorul îl lasă generațiilor viitoare, o poveste despre reușită și eșec pe care orice tânăr ambițios ar trebui să o citească.