Recenzie Crima perfecta. Seria Crima perfectă Vol.1 de Holly Jackson

Autor: Holly Jackson Data recenziei: 2022-02-16

Când a fost ultima oară când ai citit o carte care să-ți dea fiori pe șira spinării și să te țină treaz în miez de noapte? Deși este indicat să parcurgem lecturi pozitive înainte de culcare, uneori, thrillerele pot avea beneficii neașteptate. În mod surprinzător, te pot ajuta să scapi de anxietate și să te eliberezi de sentimentele negative. Atunci când citești ceva care te înfioară, inima începe să-ți bată mai tare, mușchii gâtului se încleștează, iar așa te eliberezi de stres. De asemenea, thrillerele îți mențin gândirea alertă. Așa cum îți lucrezi musculatura la sală, creierul are și el nevoie de un stimulent. Crima perfectă. Instrucțiuni pentru fete cuminți este exact genul de lectură care te distrage de la toate grijile cotidiene. Cu intrigi care îți taie respirația, romanul lui Holly Jackson te ține departe de social media și te va face să simți că iei parte la acțiune.

Liniștea orașului Little Kilton este tulburată de uciderea adolescentei Andie Bell. Trupul său nu a fost niciodată găsit, iar poliția a închis cazul, luându-l drept vinovat pe iubitul său, Sal Singh. Sal fusese la rândul lui găsit mort în urma unui presupus suicid, având asupra sa telefonul lui Andie și sânge sub unghii. Aproape tot orașul este convins că Sal este vinovat de moartea lui Andie, însă conștiincioasa Pippa Fitz-Amobi este singura care crede în nevinovăția lui Sal. Așadar, cu simț detectivistic, începe să investigheze crima pentru un proiect de școală. Atât de ambițioasă este, încât nu-i scapă niciun detaliu, analizând fiecare persoană care a intrat în contact cu Sal. Înregistrează totul pe parcursul investigației, iar cu ajutorul lui Ravi, fratele lui Sal, reușește să întocmească o listă de potențiali suspecți. Însă, pe măsură ce avansează investigațiile, viața ei este pusă în pericol.

Pippa este adorabilă. Un un fel de Sherlock Holmes, varianta feminină. Fascinația ei pentru detectivism este incredibilă. În timp ce alte adolescente preferă să își vadă de ale lor, Pip își petrece nopțile căutând detalii picante. Într-adevăr, cazul lui Sal Singh este pe departe cel mai controversat. Uciderea celei mai frumoase și populare fete din oraș lăsase urme adânci în memoria colectivă. Astfel, nimeni nu știe cum să interpreteze gestul lui Sal. Vinovăție sau disperare? Condamnat să trăiască sub pecetea rușinii, el fusese adesea ținta umilințelor în primul rând, din cauza naționalității sale.

Acțiunea este bine închegată, cu o mulțime de detalii intrigante. Pe măsură ce parcurgi Crima perfectă. Instrucțiuni pentru fete cuminți, simți că nu poți să ai încredere în nimeni, întrucât fiecare personaj are teoria sa cu privire la moartea lui Andie, iar spre final, adevărul se rostogolește ca o minge de foc și te face să-ți ții respirația. O carte care te trece prin toate stările posibile: de la anxietate, furie, nedreptate, la nerăbdarea de a descoperi adevărul suprem. O lectură imprevizibilă care îți macină nervii și te face să te întrebi: „Ok, ce urmează acum?” Deși acțiunea are câteva scăpări, autoarea este mereu cu un pas înainte în ceea ce privește intrigile, așadar, este imposibil să te plictisești. Un thriller young adult care explorează atât teme serioase, precum dependența de droguri, anxietatea, cyber-bullying-ul sau violul, cât și problemele adolescenților de zi cu zi. Deși nu sunt descrise cu lux de amănunte, toate aceste detalii te înfioară și te fac să realizezi cât de complexă și problematică este vârsta adolescenței.

O lectură remarcabilă care te scoate din zona de confort și te poartă într-o lume misterioasă în care nu știi niciodată dacă ajungi până la capăt. Scrisă într-un stil personal, ai impresia că Holly Jackson vorbește prin intermediul protagonistei Pippa. Un roman plin de răsturnări de situație pe care sigur nu-l vei putea lăsa din mână.