Ești extrem de ocupat. Tot timpul. Nici măcar pauzele nu mai sunt ce au fost. Cu siguranță te-ai regăsit măcar o dată în acest scenariu. După o săptămână lungă de lucru la birou și alte probleme personale acasă care nu suportă amânare, te vezi în sfârșit cu prietenii tăi la întâlnirea aia pe care ați programat-o cu 3 luni înainte. 

Te bucuri să-i vezi. Cu toate astea, te găsești cu o dorință imperioasă de a-ți verifica telefonul mobil. Îl deschizi. Verifici o aplicație. Treci la cealaltă după 2 minute. Ce s-a întâmplat cu timpul pe care trebuia să îl dedici prietenilor tăi? Mergi pe stradă și uiți să te bucuri de vremea frumoasă sau pur și simplu mintea ta trece de la o problemă la alta fără să te lase să iei o pauză și să te concentrezi pe lucrurile din jurul tău.

Dacă alegi să aplici practicile mindfulness în viața ta, vei reuși în sfârșit să te concentrezi pe un singur lucru o dată și să te relaxezi în sfârșit. 

Cuprins:

1. Ce înseamnă mindfulness?

2. Cum practici mindfulness?

3. De ce să citești o carte mindfulness?

4. Top cărți mindfulness

1. Ce înseamnă mindfulness?

Când practici mindfulness înseamnă că mintea ta este cu adevărat prezentă la ceea ce se întâmplă în acel moment, la ceea ce faci tu, la ceea ce simte corpul tău, la spațiul din jur. Atunci când intervine anxietatea, nu mai ești conștient de corpul tău și te concentrezi mai degrabă pe ceea ce se întâmplă înăuntrul tău, pe niște gânduri, care, de cele mai multe ori, nu sunt reale și care ajung să fie prezente într-o cantitate mult prea mare și care nu reușesc decât să îți facă viața mai grea. 

Mindfulness este capacitatea umană de a fi pe deplin prezent, conștient de unde ești și ce faci, fără a fi copleșit de ceea ce se întâmplă în jurul tău. Este o calitate pe care fiecare om o posedă deja, trebuie doar să înveți cum să o accesezi.

2. Cum practici mindfulness?

Există mai multe feluri prin care poți deveni mindfulness:

  • Diferite tipuri de meditație – poți medita în poziția lotus, în timp ce te plimbi sau în timp ce stai culcat;
  • Incluzi pauze scurte în fiecare zi în care să nu te mai gândești la altceva;
  • Meditație combinată cu mișcare – yoga sau pilates.

3. De ce să citești o carte despre minfulness?

Chiar dacă poți învăța să practici tehnica mindfulness din multiple surse, totuși, cărțile despre mindfulness îți pot oferi o mai bună înțelegere a acestui proces, deoarece, de cele mai multe ori, sunt scrise de oameni care au experimentat cu adevărat acest lucru și scriu din propria experiență. 

Iată câteva beneficii ale practicării tehnicii mindfulness:

  • Reduci stresul zilnic;
  • Descoperi lucruri noi despre tine observându-ți propriile gânduri;
  • Te vei concentra mai repede la lucrurile care chiar contează. 

4. Top cărți despre mindfulness

În cazul în care dorești să citești cărți de dezvoltare personală și despre mindfulness, te poți inspira din titlurile de mai jos:

  • Mindfulness pentru incepatori, Jojo Kabat – ZinnDin această carte poți afla mai multe despre tehnica mindfulness și beneficiile ei. Totodată, Jojo Kabat include lecții zilnice despre cum să fii mai conștient de toate lucrurile pe care le faci și discută despre cauzele suferinței și cum să le rezolvi.
  • Sunt aici acum, The Mindfulness Project – Dacă îți dorești, mai degrabă, să folosești practica mindfulness ca să afli mai multe despre tine, cu siguranță această carte-jurnal este pentru tine. Ea conține diferite întrebări de reflecție care te vor ajuta să îți observi viața și să te înțelegi mai bine, păstrându-ți calmul.
  • Mindfulness urban, Gáspár GyörgyTe afli într-o perioadă dificilă? Cartea lui Gáspár György te-ar putea ajuta. Tehnica mindfulness nu doar că te ajută să te calmezi și te forțează să îți iei o pauză binemeritată de la agitația zilnică, ci te și îndeamnă să îți recunoști fricile și să descoperi cauzele durerii. A fi prezent este ceva universal valabil, fie că este plăcut sau nu. Indiferent de situație, cu siguranță vei învăța ceva util.

Prin urmare, tehnica mindfulness practicată corect și consistent te va ajuta să te întorci la tine. Indiferent cât de departe ajung gândurile tale, atenția este chiar acolo ca să te aducă înapoi la locul în care te afli fizic și la ceea ce faci și simți. Dacă vrei să știi cu adevărat ce înseamnă mindfulness, este mai bine să experimentezi o perioadă pe propria piele.

Sursa foto: Pexels.com